Általános szerződési feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az ArvaliGroup-hoz tartozó jogi személyek: Arvali Kft. (A-Lab Pharma) székhelye:1036 Budapest, Lajos u. 74-76., adószáma: 14586941-2-41, cégjegyzékszáma: 01 09 384680, email elérhetősége: info@alabpharma.hu  és az A-Lab Medical Kft. (A-Lab Medical), székhelye: 1036 Budapest, Lajos u. 74.76.; cégjegyzékszáma: 01 09 291 917; adószáma: 14418754-2-41.   , email elérhetősége: info@a-labmed.com, telefonszám: (+36) 20 7766464; mindkét szervezetet képviseli: Karvalics Attila továbbiakban: Szolgáltató vagy A-Lab és e cégek valamelyike által nyújtott és közvetített szolgáltatásokat igénybe vevő Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő, Felhasználó) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Megrendelő a továbbiakban együttesen: Felek).

  1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén igénybe vett, a Felek között érvényes Keretmegállapodásban és/vagy Egyedi Megrendelőben szabályozott mintavételi és labordiagnosztikai szolgáltatásra, amely jelen szerződésben meghatározott Felek -Felhasználók és egyéb szerződéses partnerek- között a szerződésben leírt módokon jön létre.

1.2. Az A-Labnál írásban, elektronikusan vagy telefonon jelen ÁSZF-ben meghatározott módon megrendelt szolgáltatások a Felek között szerződésnek minősülnek Szolgáltató által történő -kölcsönösen irányadónak tekintett- írásos visszaigazolás esetén. A Megrendelés leadásával Megrendelő elismeri, hogy az ÁSZF-et megismerte, elolvasta, megértette, az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el.

1.3. Az A-Labnál megrendelt egészségügyi tanácsadói, ellátásszervezői, labordiagnosztikai és kapcsolódó kiegészítő szolgáltatásokat kizárólag olyan megrendelő jogosult igénybe venni, aki a Megrendelőben valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és a www.alabpharma.hu oldalán található információkat.

1.4. A megrendelés, amely elektronikusan is leadható, sürgősségi esetben 4 órán belül, de legkésőbb annak leadásától számított 48 órán belül írásban vagy elektronikus levélben vagy postai úton eljuttatott visszaigazolással válik érvényessé. Amennyiben Megrendelő kifejezetten postai visszaigazolást kér, azt a teljesítés előtt kifejezetten jelzi Szolgáltatónak.

A megrendelésben szerepelt megrendelési mennyiségek módosítására levélben és elektronikus levélben (e-mailben) kizárólag írásban a Felek egyetértésével van lehetőség a szolgáltatási díj módosításával. Mindaddig amíg módosításra nem kerül sor Felek az eredeti szolgáltatás alkalmazására vállalnak kötelezettséget.

1.5. A Felek a szerződésben foglaltak teljesítése céljából jóhiszeműség és tisztesség elvének megfelelően együttműködni, egymást minden, a szerződés teljesítése szempontjából lényeges körülményről haladéktalanul tájékoztatni kötelesek. A tájékoztatási kötelezettség elmulasztásából fakadó jogkövetkezményeket minden esetben a tájékoztatást elmulasztó vagy késedelmesen teljesítő Fél viseli.

1.6. A különböző laborszolgáltatások és mintavételi folyamatok, mintaszállítások, kapcsolódó eszközbeszerzések, szakszemélyzet biztosítás megszervezését, közvetítését, a szolgáltatások értékesítését az A-Lab Medical Kft. végzi, a mintaszállítás költségét egyedi esetek kivételével ő viseli, annak díját a szolgáltatási díja tartalmazza.

  1. Az elérhető és megrendelhető szolgáltatások, együttműködési kategóriák

2.1 Az A-Lab-nál különböző egészségügyi problémákhoz, egészségügyi állapotfelméréshez kapcsolódóan orvosdiagnosztikai, mikrobiológai diagnosztikai, géndiagnosztikai laborvizsgálati szolgáltatások, konkrét laborvizsgálatok, illetve egészségügyi állapotfelmérést támogató vizsgálatok érhetőek el, és vásárolhatóak meg. Diagnózis felállítása vagy terápiás döntés meghozatala csak szakorvos által, átfogó labordiagnosztikai eredmények mellett, klinikai és egyéb vizsgálatok figyelembevételével javasolt, amelyre nem terjed ki Felek együttműködése.

A laboratóriumi vizsgálatok többek között az alábbiakat foglalják magukba, de nem ezekre korlátozódva: 

Orvosbiológia: mintavétel, klinikai kémia, hematológia, klinikai immunológia, immunkémia

Mikrobiológia: enterális és vegyes bakteriológia, virológia, fertőzés-szerológia, molekuláris mikrobiológia, parazitológia

Egyéb vizsgálatok: alvászavar, bélegészség, élelmiszerallergia/intolerancia, hajegészség, hormonanyagcsere, rákmegelőzés, stressz/burnout/depresszió, szív/érrendszer, testsúly.

Szolgáltató ezeken felül géndiagnosztikai és egyéb molekuláris genetikai, és nem orvosi célú humángenetikai, állategészségügyi, valamint általános állapotfelméréssel kapcsolatos (például testösszetétel elemzés), valamint gyorsdiagnosztikai vizsgálatokat láthat el.

2.2 Az A-Lab az adott célra legmegfelelőbb és legköltséghatékonyabb nemzetközi vagy hazai laboratóriumi szolgáltató laborvizsgálatait közvetíti Megbízói felé. Mintavételhez, minták szállításához, tárolásához és az eredmények értékeléséhez az A-Lab az adott tevékenységre feljogosított alvállalkozót vehet igénybe. 

2.3 A laborvizsgálatok esetében tipikusan A-Lab a vizsgálathoz igazított, megfelelő mintavételt biztosít. Megrendelő vállalja az adott vizsgálatoknál szokásos, az egészségügyben tipikus vizsgálati kockázatokat. Amennyiben a Megrendelő nyomtatvány alapján Szolgáltató felelős a mintavételért, úgy a mintavétel, a mintatárolás és szállítás felelőssége teljes mértékben Szolgáltatót terheli, ez esetben Megrendelő nem tehető felelőssé a mintavételből, tárolásból és szállításból fakadó esetleges mintasérülésekért. Laborvizsgálat megrendelése esetén a legtöbb humán minta postai úton nem szállítható, azt Szolgáltató nem fogadja el, amennyiben igen, arról a Megrendelő nyomtatvány külön rendelkezik. 

2.4. Amennyiben Megbízó csak laboratóriumi analitikai szolgáltatást rendel meg Szolgáltatótól, úgy a mintavétel és a minta előkészítése, csomagolása Megrendelő felelőssége, míg a mintaszállítás rendeltetésszerű mintavétel, előkészítés és csomagolás esetén Szolgáltató felelőssége. Szolgáltató egyes laboratóriumi vizsgálatokhoz saját költségére, előre kifizetett postai díjat tartalmazó borítékot bocsát megrendelői rendelkezésére.

Amennyiben a mintavételt Megrendelő kívánja elvégezni, és külön kéri, úgy Szolgáltató speciális a minta levételére és szakszerű tárolására alkalmas eszközt és edényzetet bocsájt a megrendelő rendelkezésére külön térítés ellenében.

2.5 A sikeres megrendelést követően, a megrendelőtől beérkezett mintaanyagot speciális körülmények között Szolgáltató azonnal továbbítja a szerződéses laboratóriumba, ahol megtörténik a megrendelt laborvizsgálat. A leggyakoribb laborvizsgálatok részletes eredményét a vizsgálat megkezdését követő 12-72 órán belül, de tipikusan 24-48 órán belül e-mailen elküldi a Megrendelőnek. Az eredmény több célt is szolgálhat, a hatósági előírásoknak történő megfelelést, például karantén mentesítést, hivatalos munkáltatói vagy sportegyesületi igazolást, illetve a Megbízó (és/vagy munkatársai) belső tájékoztatását. A célt Megrendelő előre, az Egyedi Megrendelőben rögzíti. Ennek elmaradása esetén Szolgáltató egyszerű egészségügyi tájékoztatásnak tekinti a vizsgálati eredmény közlését, amelyet Megrendelő saját hatáskörében és saját felelősségére használ fel. Szolgáltató és vele szerződött laboratóriumok a kritikus egészségügyi értékek kimutatása esetén azonnal értesíti Megrendelőt, és amennyiben az rendelkezésére bocsátotta az adatait, úgy annak háziorvosát és hozzátartozóját is.

2.6. A szolgáltatás árazása a meghatározott céltól, a helyszíntől, a személyzet összetételétől és nagyságától, valamint a szállítási igényektől és a Szolgáltatótól igénybe vett szolgáltatások nagyságától, rendszerességétől és komplexitásától függően változhat, és Szolgáltató ezeket egyoldalúan módosíthatja, amennyiben weboldalán és szolgáltató pontjain az új árakat feltünteti, az alábbi együttműködési kategóriák szerint:

  • Általános: Listaárakon történő szolgáltatás
  • A-Lab Kártya tulajdonosok: 5% kedvezményt vehetnek igénybe a mintavétel és a laborszolgáltatások többségének díjából
  • A-Lab Life Program: A-Lab kártya tulajdonosok minden vásárlásuk esetén további 6%-os jóváírást kapnak megrendelésük teljes értékéből (leszámítva egyes eleve kedvezményes, eseti kedvezményes vagy a laboratóriumoktól minimális árréssel forgalmazott szolgáltatásokat. A kedvezményprogramban részt nem vevő labormarkereket és csomagokat Szolgáltató feltünteti weboldalain és szolgáltató pontjain. Kedvezménypontjait Megrendelő további kijelölt szolgáltatások igénybevétele céljából használhat fel a jogosulttá váláshoz képest 24 hónapon belül. A kijelölt szolgáltatások minden olyan szolgáltatásra érvényesek, amelyeket Szolgáltató külön nem jelölt meg.
  1. Adatkezelés

3.1 Csoportos labordiagnosztikai szolgáltatás igénybevétele esetén, amennyiben nem A-Lab egészségügyi szoftverén történik az adatáramlás, úgy és amennyiben a mintavételt nem az A-Lab által biztosított szakszemélyzet végzi, akkor a mintákat biztosító adatok anonimizáltan, számkódoltan érkeznek az A-Labhoz, azaz személyes adatkezelés nem történik. A mintaadók egyedi kódokkal vannak beazonosítva, a mintavevő ezek alapján a Megrendelőtől kapott labordiagnosztikai eredmények birtokában képes lesz beazonosítani az esetleges pozitív és negatív leletek forrását, és megtenni a szükséges hatósági bejelentéseket, lépéseket.  Ez esetben a betegadatok kezeléséért a mintavevő egészségügyi szolgáltató a felelős.

3.2 Csoportos és egyéni mintavétel esetén amennyiben a mintavételt is az A-Lab által megbízott egészségügyi szolgáltató szakszemélyzet látja el, úgy a személyes adatok felvétele, illetve a vizsgálathoz való hozzájárulás adatfelvételi űrlapon és nyilatkozati nyomtatványon vagy Szolgáltató elektronikus páciens kezelő rendszerén, szoftverén történik. Szolgáltató a vizsgálat jellegétől és a megrendeléstől függően orvosi állapot-és esetlegesen egy környezetfelmérő kérdőív segítségével mérheti fel páciensei egészségügyi állapotát. Az adatok felvétele papír alapon és elektronikus úton is történhet, azokat az egészségügyi szolgáltató kezeli a jogszabályoknak és a saját adatkezelési szabályzatának megfelelően, és amelyekről a Megrendelő rendelkezik ügyfélportál felületén. Az adatfelvételi forma eltérhet az egyes laboratóriumok igénye szerint.

3.3 Megrendelő vállalja, hogy a vizsgálandó személyek hozzájárulását egészségügyi adataik -Szolgáltató és annak alvállalkozói, szerződéses partnerei által történő- adatkezeléséhez megszerzi az adatfelvétel előtt. Szolgáltató szolgáltatás közvetítés esetén nem kezel egészségügyi adatokat, de felügyeli az egészségügyi adatok kezelésének biztonságát szerződéses partnerei körében, és szakmai tanácsokkal segíti a jogszabálykövető adatkezelést. Az adatkezelést Szolgáltató Adatvédelmi Tájékoztatója tartalmazza.

Szolgáltató saját szolgáltatás nyújtása esetén Adatvédelmi Szabályzata alapján páciens adatokat kezel felhő alapú számítógépes rendszereken, hardvereken és szoftvereken keresztül.

A páciensek kiértesítése alapesetben közvetlenül történik és névre szólóan az adatfelvételi lapon megadott adatok alapján e-mailben vagy Szolgáltató páciens kezelő rendszerében. A helytelenül megadott email címekből fakadó késedelmekért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Vállalati szűrés esetén a Megbízó anonimizált összesítőt kaphat az elvégzett vizsgálatokról, ha ezt a kérését a Megrendelőlapon jelzi.

  1. Teljesítés, fizetési mód és fizetési feltételek

4.1 Kihelyezett, 10 fő feletti tesztelés esetén Szolgáltató a Megrendelő által megrendelt szolgáltatás(ok)ról díjbekérőt, majd számlát állít ki, amelyek az ellátásszervezői díjat, kiszállási díjat és minta szállítást, valamint a mintavétel és a laborszolgáltatás díját is magában foglalják, amennyiben a szállítást Szolgáltató látja el.  A számlák közvetített szolgáltatásokat tartalmazhatnak. 

4.2 A szerződés Megrendelő általi teljesítése a megrendelt kihelyezett szolgálatás(ok) ellenértékének kifizetésekor jön létre, tehát banki átutaláskor a pénzösszeg a Szolgáltató bankszámlájára való érkezésekor. Teljesítés hiányában Szolgáltató nem köteles a szolgáltatás teljesítésére, és amennyiben nem megfelelő megbízói teljesítés esetén pénzügyi és munkaráfordításhoz köthető költségei keletkeztek, úgy ezeket Megbízó köteles megtéríteni.

  1. A megrendelt kihelyezett szolgáltatás(ok) ellenértékének kiegyenlítésére banki átutalással (előre utalás) van lehetőség az alábbi bankszámlaszámlára történő utalással:

MagnetBank: 16200223-10141658

Amennyiben a banki átutalással történő előre utalás vagy bankkártyás fizetés esetén a megrendelésben megadott csoportos mintavételi és laborszolgáltatások ára és a szállítás esetleges költségei a megrendelés visszaigazolását követő 3 munkanapon vagy a tervezett szűrés előtt 48 órán belül nem teljesülne (az A-Lab bankszámláján jóváírva), úgy a A-Lab szabadul az ajánlati kötöttség alól és nem köteles a megrendelés teljesítésére. Az egyedi páciens megrendeléseket illetően Felek előre utalásban, előre történő kártyás fizetésben vagy helyszíni készpénzes és kártyás fizetésben is megállapodhatnak. Erről a megrendelés és annak visszaigazolása rendelkeznek, amely során a visszaigazolás a mérvadó.

4.4. Egyéni megrendelés esetén a megbízás díját páciens kihelyezett tesztelés esetén előre banki átutalással vagy bankkártyával fizeti ki. Szolgáltató egyetértése esetén egyedi, sürgős esetekben lehetőség van a szolgáltatási díj helyszíni kifizetésére készpénzben, bankkártyával vagy átutalással. Utóbbi esetben Megrendelő elküldi Szolgáltató e-mail címére az átutalási bizonylatot rögtön a szolgáltatás elvégzése után vagy még az előtt. A Szerződés a Megrendelő által kitöltött Megrendelésben meghatározott adatokkal és a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel jön létre. A Szolgáltatás teljeskörű elindításának idejét Felek írásban egyeztetik, Szolgáltató ettől az időponttól vállalja a szolgáltatások biztosítását. Szolgáltató kihelyezett szolgáltatás esetén idősávot jelöl meg, amelyet visszaigazolásában tüntet fel.  Helyszíni mintavétel esetén Szolgáltató telefonban és/vagy weboldalán idősávokat jelöl meg, amelyek alapján Megrendelő megjelenik a vizsgálaton. Szolgáltató fenntartja a jogot, és Megrendelő elfogadja, hogy sürgősségi és más szakmai szempontok alapján az előzetes foglalások idejét felülírja.

Kihelyezett szolgáltatás esetén a megrendelés pontos kitöltése a pontos teljesítés egyik előfeltétele. A Megrendelés helytelen kitöltéséből eredő kényelmetlenségekért, károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal, de a visszaigazolás során jelezheti az észlelt és/vagy feltételezett hiányzó információkat. Amennyiben a Megrendelés kiegészítése nem történik meg, úgy Szolgáltató a legutolsó írásbeli információkat veszi figyelembe, és ezeket írásban, elektronikus kommunikáció során visszaigazolja. Felek kölcsönösen elfogadják ez e-mailt egy adott Megrendeléshez kapcsolódó hivatalos adatokat érintő megrendelési, visszaigazolási, kapcsolattartási formának.

4.5. Helyszíni, rendelőben történő tesztelés esetén Megrendelő jellemzően készpénzzel, bankkártyával vagy azonnali átutalással fizethet. A választott kifizetés akkor válik érvényessé, ha a kifizetett összeg Szolgáltató bankszámláján megjelenik.

  1. A szerződés megszűnése, a szerződéstől való elállás 

5.1 A Megrendelések határozatlan időre szólnak.

5.2 A szerződés megszűnésének esetei:

∙ a Felek erre vonatkozó közös megegyezése, 

∙ bármelyik Fél által történő rendes felmondás, 

∙ bármelyik Fél által történő rendkívüli felmondás, 

∙ bármelyik Fél jogutód nélküli megszűnése. 

5.3. Rendes felmondás

Szolgáltatási Keretszerződést bármelyik fél a másik félhez intézett egyoldalú, írásbeli nyilatkozattal, indokolás nélkül, harminc (30) napos felmondási idővel felmondhatja az utolsó közös egyedi megállapodás teljesítését követően. A felmondási idő akkor kezdődik, amikor az írásban, ajánlott levélben közölt vagy a jelen ÁSZF szerinti hatályos felmondás a másik Félhez megérkezik. A felmondási idő lejártával a Szolgáltatási Szerződés megszűnik.

5.4. Rendkívüli felmondás

Szolgáltatási keretszerződés megléte esetén Felek bármelyike jogosult a másik fél súlyos szerződésszegése esetén gyakorolni a rendkívüli felmondás jogát. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen a másik fél sorozatos nem rendeltetésszerű teljesítése, illetőleg a teljesítés másik fél általi szándékos akadályozása, illetőleg a titoktartásra, illetve az adatkezelésre vonatkozó bármely kötelezettségét megszegése.  A teljesítés elmaradása miatt történt rendkívüli felmondást a teljesítésre való három felszólításnak kell megelőznie, melyben szabott határidők sikertelen elteltét követően a felmondást írásban, tértivevényes ajánlott postai küldeményben kell elküldeni a másik félnek, melynek átvételekor a Szerződés azonnali hatállyal megszűnik.

5.5. Elállás

Amennyiben a Felek körülményeiben olyan mértékű változás állna be, ami a teljesítést lehetetlenné teszi (pld. haláleset, sürgősségi műtét), vagy a Feleken kívülálló, külső körülmények (pld. labormarker import és árazás vagy Megrendelő egészségügyi állapot vagy Szolgáltató munkatársai körében történt váratlan események) olyan mértékben megváltoznak, hogy a szerződés teljesítése lehetetlenné vagy érdektelenné válik, Felek elállhatnak a szerződéstől, vagy módosíthatják annak feltételeit. Ez esetben Megrendelő köteles az elállás időpontjáig megtörtént munkálatok, anyagbeszerzések, előleg kifizetések összegét ésszerű mértékig vállalni, illetve Szolgáltató a beérkezett előleggel köteles elszámolni, azt az ésszerű mértékben és a szerződés teljesítése érdekében felmerült költségek levonása és az elszámolás elkészítése után köteles 7 munkanapon belül visszautalni.

5.6 A Megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a jelen ÁSZF 5.5. pontjában rögzített feltétel bekövetkezik. Szolgáltató az elállás jogát attól a naptól gyakorolhatja, hogy szóbeli vagy írásbeli megállapodás, Megrendelés történt szolgáltatásai igénybevételének tárgyában.

5.7. Amennyiben Megrendelő a szolgáltatás igénybevételétől vagy Szolgáltató a szolgáltatás ellátásától el kíván állni, úgy az adott fél az írásbeli elállási nyilatkozatot a szerződés létrejöttét követően a hivatkozott körülmények felmerülésétől számított 48 órán belül köteles elektronikus levél formájában megküldeni a másik félnek.

5.8. Felek rögzítik, hogy nem minősül a jelen ÁSZF 5.5. pontjában rögzített elállási oknak a Megrendelő szakmai vagy szubjektív véleményének, üzleti érdekeinek megváltozása miatt egy adott vizsgálat tárgyában és megítélésében vagy időközben más beszállítótól kapott újabb ajánlat, illetőleg a sajtóban megjelent hírek, kormányzati intézkedések Amennyiben adott kormányzati és szabályozói intézkedések tartósan is értelmetlenné tesznek egy több lépcsős teljesítést érintő megállapodást, úgy Felek ezek mérlegelésével közös megegyezéssel megszűntethetik vagy módosíthatják a megállapodás hosszabb távra szóló elemeit, illetve annak azon rövid távú elemeket is, amelyek esetében még lehetőség nyílik az alvállalkozók szerződésének módosítására, felmondására. Az elállás általában véve az aktuális vizsgálatra érvényes, keretmegállapodás esetén soron következő vizsgálatokra nem, vagy csak a Felek közös egyetértésével és Megrendelő elállásig felmerülő kötelezettségeinek pénzügyi teljesítése mellett.

5.9. Amennyiben Szolgáltató kényszerülne elállásra szakszemélyzete betegsége, anyag- és eszközhiány, egészségügyi szolgáltató partnereinek érdekváltozása, szabadságolása, laboratóriumi kapacitáshiány miatt, úgy Felek az okok mérlegelése után újabb közös időpontot jelölhetnek ki az adott munkák elvégzésére, vagy Megbízó a teljesítésbe más szolgáltatót vonhat be azon időpontig, ameddig Szolgáltató nem képes biztosítani vállalt kötelezettségeit. Ebben az esetben Szolgáltató maga helyett más szolgáltatót ajánlhat, akinek ajánlatát azonban Megbízónak nem kötelessége elfogadni. Amennyiben Szolgáltató önhibáján kívül nem tudja ellátni valamely szűrési feladatát, úgy minden esetben megkísérli más módon ellátni a kívánt feladatot. Felek egyetértenek abban, hogy ez esetben Szolgáltató egyedi díjat javasolhat, és hasonlóképpen, amennyiben Megbízó bármilyen pótszolgáltatást vesz igénybe, úgy annak díjazásáról egyedileg állapodik meg a szolgáltatásba bevont piaci szereplővel, ennek tartalmára jelen szerződés Szolgáltató partnerének nincs ráhatása, azért szakmai és pénzügyi felelősséget nem vállal, azok feltételei eltérhetnek a Felek megállapodásában szereplő feltételektől.

5.10. A Megrendelő az elállás jogát az alábbi nyilatkozat felhasználásával gyakorolhatja:

Elállási nyilatkozatminta

Címzett: szerződéses Szolgáltató, cím., e-mail

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: [a szerződés tárgyául szolgáló termék és szolgáltatás megjelölése]

Szerződéskötés és tervezett teljesítés időpontja: [a megfelelő adat megadandó]

Elállás oka: [a megfelelő adat megadandó]

A Megbízó neve és képviselőjének neve: [értelemszerűen kitöltendő]
A Megbízó aláírása: [kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó]

Kelt: [értelemszerűen kitöltendő]

5.11 Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, köteles a szolgáltatáshoz szükséges, a Szolgáltató által előzetesen biztosított eszközöket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 5 munkanapon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.

A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg Megrendelő az eszközöket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Amennyiben ilyen eszközök nincsenek, úgy Szolgáltató 5 munkanapon belül köteles visszafizetni a Megrendelőnek járó összeget az igazolhatóan felmerült és már nem lemondható költségek levonása mellett.

A visszatérítés során a szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. Amennyiben az elállás jogát a Megrendelő gyakorolja, úgy a visszatérítés mód és a szolgáltató által előzetesen biztosított eszközök alkalmazásából kifolyólag Szolgáltatót semminemű többletköltség nem terheli. Amennyiben a Szolgáltató áll el a szerződés teljesítésétől, úgy ő állja a visszautalás banki és a szolgáltató által előzetesen biztosított eszközök visszajuttatásának költségeit is.

5.12 Amennyiben Megrendelő kifejezetten kérte, hogy a Szolgáltató a szolgáltatói szerződés teljesítését már az elállási határidő lejárta előtt kezdje meg, úgy a szolgáltatás adott részeinek teljesítést követően Megrendelő ez irányú elállási jogát elveszti.

5.13. Amennyiben Megbízó lemond egy adott megrendelt szolgáltatást, azt a teljesítés előtt egy héttel térítés mentesen teheti meg. 72 óra és egy hét között a lemondás 25%, 24-72 óra között 50%, 24 órán belül 75% díj ellenében teheti meg, amely alapja a szerződött szolgáltatási díj. Előre kifizetett díjak esetén Szolgáltató a jelen pontban meghatározott díjakkal csökkentett összeget köteles visszautalni.

  1. Panaszügyintézés helye, módja

6.1 Lakossági felhasználó panaszával első sorban a Szolgáltatóhoz kell, hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/emailben (info@a-labmed.com, szóban pedig az alábbi telefonszámon jelezheti: 06 70 7766464.

A panasztétel elsődlegesen javasolt formája szóbeli, annak érdekében, hogy az esetlegesen felmerülő, a Szolgáltató által nem ismert körülményekről is tájékoztatást kaphasson. Amennyiben a szóbeli választ megbízó nem találta kielégítőnek, úgy írásbeli panaszt is tehet:

levélben: A-Lab Medical Kft (A-Lab Medical) vagy Arvali Kft. (A-LabPharma)., 1036 Budapest, Lajos u. 74-76., Fszt. 4.
emailben: info@a-labmed.com.

Megrendelő panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy mindenkor közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát. Ebben az esetben az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el. Az írásbeli panaszokat Szolgáltató 5 munkanapon belül megvizsgálja, és megválaszolja, válaszát indokolja. Amennyiben Megrendelő a Szolgáltató válaszával nem ért egyet, úgy Szolgáltató felügyeleti szervéhez fordulhat panaszával.

6.2 Amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Megrendelő számára:

a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

b.) Békéltető testület igénybevétele

A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Megrendelő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A békéltető testület a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában is megtarthatja (a továbbiakban: online meghallgatás). Ha a fogyasztó kéri, a békéltető testület személyes meghallgatást tart. Az online meghallgatás esetén a meghallgatásra kerülő személy személyazonosságát az eljáró tanács elnöke állapítja meg. Az online meghallgatás útján meghallgatásra kerülő személy személyazonosságának igazolása

A Budapesti Békéltető Testület elérhetősége: www.bekeltetes.hu  

c.) Bírósági eljárás. Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a 2016. évi CXXX. tv. a polgári Perrendtartásról rendelkezései szerint.

Kötelező alávetés:
A 200 000 forintot meg nem haladó ügyértékű eljárásokban akkor is kötelezést tartalmazó határozatot hoz majd a testület, ha a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a fogyasztó kérelme megalapozott.

Mindez azt jelenti a fogyasztó számára, hogy amennyiben a vállalkozásunk/webshopunk nem tesz eleget a határozatban foglaltaknak, abban az esetben a fogyasztó kérheti a bíróságtól, hogy a határozatot végrehajtási záradékkal lássák el. Ezt követően pedig végrehajtási eljárást kezdeményezhet a fogyasztó a vállalkozást üzemeltető webshoppal szemben. A kötelezést tartalmazó határozat tehát egy azonnal végrehajtható határozat lesz, amely így már a webáruház együttműködése nélkül is végrehajthatóvá válik.

6.3 A panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezést, dokumentációt Szolgáltató 5 évig megőrzi.

  1. Egyéb rendelkezések

7.1 Abban az esetben, ha a Megrendelő bármilyen formában megsérti a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt szabályokat, akkor a Szolgáltató szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a vevő megrendelését és visszautasíthatja vásárlási szándékát.

7.2 Felek a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolják egymás adatait, de azokat harmadik félnek nem adhatják át, kivéve, ha ahhoz a másik fél hozzájárult és a szerződés teljesítésekor harmadik fél alvállalkozóként közreműködik. Az alvállalkozók ezeket a személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Felek az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járnak el.

7.3. A Felek által szándékolt üzletkötést megelőző tájékoztatások, tárgyalások, ajánlatkérések, ajánlatok, ajánlattételi eljárások, és személyes konzultációk, illetve az üzletkötést követő, a Felek közötti szerződéses kapcsolat során esetlegesen a Megrendelő birtokába kerülő írásbeli dokumentációk, szóbeli tájékoztatások, elhangzó információk, valamint a Szolgáltatóval kapcsolatos egyéb – nyilvánosan nem hozzáférhető – tények, adatok és egyéb információk a Szolgáltató üzleti titkát képezik. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a jelen pontban rögzített tények vonatkozásában titoktartás terheli, abban az esetben is, ha a felek közötti szerződéskötésre nem kerül sor, vagy a szerződéses jogviszony a Felek között megszűnik. A Megrendelő kötelezettséget vállal, hogy a Szolgáltató kifejezett írásbeli hozzájáruló nyilatkozata nélkül az Üzleti Titkot, illetve az Üzleti Titok körébe tartozó semminemű információt, adatot, tényt nem hoz nyilvánosságra és/vagy nem szolgáltat ki harmadik magán-, vagy jogi személy részére.

7.4 A jelen ÁSZF bármely rendelkezésének érvénytelensége esetén az érvénytelenség jogkövetkezményeit kizárólag az érvénytelen rendelkezésre kell alkalmazni, a Megrendelés és az ÁSZF egyéb rendelkezéseinek érvényességét nem érinti.

7.5 A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit módosítani. Az esetleges módosítások a www.alabpharma.hu weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lépnek hatályba, és visszavonásig hatályosak

7.6 A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem lehetséges a jogvita rendezésére a magyar jog irányadó. Felek a peres eljárás lefolytatására a Budai Központi Kerületi Bíróság illetőleg a Székesfehérvári Törvényszék illetékességét kötik ki.

7.7. Az A-Lab szerződéses partnerei, ügyfelei nem vehetik fel közvetlenül a kapcsolatot az A-Lab mintavevő munkatársaival, mintavevő alvállalkozóival, nem kezdeményezhetnek és nem köthetnek velük közvetlenül szerződést vállalati vagy magán jellegű szűrésekre. Amennyiben mégis közvetlen kapcsolatfelvétel történik, az csakis írásban és Szolgáltató részvételével, annak másolatba tételével történhet. Ezen felül, A-Lab szerződéses partnerei nem fogadhatják el az A-Lab és az A-Lab alvállalkozóinak üzleti-szolgáltatási célokat szolgáló a szóbeli és írásbeli megkereséseit, amennyiben ilyen esemény történik, úgy arról azonnal értesíteniük kell az A-Lab munkatársait az info@a-labmed.com címen és a 06 70 77 66 464 telefonszámon.

Kelt: Budapest, 2022. szeptember 1-én.

Utolsó módosítás: 2024. november 10.

Hatályos: visszavonásig